Rasyiqah Hassan

cerita dalam cerita…

Posted on: March 5, 2010

Tiada apa yang salah bila kau cinta lelaki muda. Tak salah langsung. Kau kan manusia, hati dan perasaan kau boleh kawalkah? kau boleh salahkan diri kau kah?? Tak apa, kalau orang lain kata itu ini begitu begini, pekakkan ja telinga kau. Meraka buat orang yang corak masa depan kau pun. Mereka bukan tolong kau pun. Mulut ja gampang cam parang. Agak-agak mereka pun tak tau kawan bek mereka pun dok gampangkan mereka. haha, kau tengok ja dari jauh, kemudian kau gelakkan ja. Dunia ini kan byk atur dan cara. Kau tengok ja. Rasa seronok ko gelak kuat-kuat, tapi jauh-jauhlah, nanti orang nampak kata tak senonoh plak perempuan ni..macam jalang gamaknya gelak. Ah, ada aku kisah? tapi satu ja aku nak pesan kau. Bila kau gelak orang, kau jangan lupa, mungkin  kau pun mereka juga. Kau tak nampak kau jahat, boleh pulak orang terima diri sendiri jahat ea. Gila. ala, aku pun sama gampang tapi aku belum jalang sangat. Aku tak cakap diorang jalang, ciri-ciri ja ada. Jangan kau bawa cerita nanti jadi fitnah. Aku tak suka cari pasal. Aku pun bukanlah perkara menarik yang boleh kau baca ka, sembang ka.. Bila diorang sembang pasal aku, ada aku kisah? alah, tipulah kalau tak kisah, aku kan manusia, pun tak cukup sifat. org puteh kata apa, envy kills.. entah, aku bukannya pandai bahasa inggeris pun. Tapi kau pandai, so, jgn jemu nak ajar orang, jangan buat muka plak bila orang tanya. Orang anggap kau bijak tu dah cukup baik da. tapi kalau kau ajar diorang baik lembut pun, diorang still mengata. Well, manusia kan. Tapi boleh ke salahkan sebab kita ni manusia? Aku tanya kau ni dengar tak…? weyh… apesal kau …


Ha pandang pun. kau dengar tak apa aku kata tadi. Kau ingat sapa lagi? tak payah ingat laki durjana yang dok heret ko sampai buyung, pastu lari tinggal kau dalam semak. Salah kau jugak. sapa suruh senang-senang serah diri. Eh aku ni dok sedap cerita pasal orang, esok-esok jangan aku plak kena. Tapi masa gembira, penah pulak ingat tuhan, ucap terima kasih ka apa ka kat tuhan. Eh aku lupa sekarang dalam tv pun tak bagi panggil tuhan, kene tulis, ALLAH SWT. betullah apa TV tu buat, kita sembah Allah ja.. bukannya apa, aku pun manusia… cacat cela manusia pun aku juga. Tapi fikir balik lah geng, kau sembahyang tu, kau doa apa? Kau doa utk kesenangan dan keharmonian kau.kau doa suruh tuhan bagi bala kat orang lain. Ish ish.. manusia .  Kau ada doa agar minta kau berubah? Ada ka? Dunia senang ni, semua leka. Alah cakap orang, aku pun sama ja. Aku takdelah doa banyak banyak.. entah sampai ntah tak langit ke 7 tu doa aku. Aku doa untuk tak banyak cakap tapi alih-alih mulut aku kesana kemari jugak. Lah, mengelamun lagi kau. Bosan lah cerita ngan kau. Takda respon. patut lah.


aku nak tido. Kalau aku mati esok, minta maap terkasar bahasa. manusia kan.. ah jangan nak bagi alasan tu, aku dah muak gak…dah nak tido, esok nanti kene beratur panjang makan free.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    March 2010
    M T W T F S S
    « Feb   Apr »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

    LIBRARY.

    %d bloggers like this: