Rasyiqah Hassan

Cuti dan Cuti hahahaha

Posted on: December 19, 2009

‘It’s your freshman year.’

Cuti muharam.

Sebut je cuti. tersenyum-senyum semua orang. Ok fine cutiku tidaklah terlalu plain. Tetapi girang. Bermula dengan betapa exitednye untuk membuat pasport semalam dan mood yang bergoncang-goncang sebab tak jadi buat sebab kereta tiada dan kerenah Azal yang boley plak g wat gambar pasport tanpa kitorang dan sebagainya. petang tu Man telah Text aku berkata die sdg surveykan desktop utk aku *wah terharu* dan aku decide utk memilih desktop di Kedai HP aje. Sebab offer die lagi hebat dari apa yang aku fikirkan. Haha. Disebabkan terlalu bosan, aku dan jiran depan bilik a.k.a Nadiah berkira-kira untuk mencari hiburan di Skudai. Agak kelakar menyebut hiburan di Skudai. ada ka?? entah hiburan disini hanyalah shopping dan shopping mata k.

setelah berjam-jam pusing di Jusco Taman U, kami keluar dengan hanya membeli Bedsheet berharga RM26 aje. Namun aku tak kecewa kerana bukalah agenda utma membeli baju (Setelah habis beratus-ratus tempoh hari). Td aku baru je mengeluarkan hampir 2 ribu utk desktop itu so tidak boleh membazir lagi.

Setelah itu kami menghadap dinner di Old town Kopitiam dimana aku menghadapi kekenyangan yang tidaklah melampau tetapi aku consider kenyanglah jugak. Haa.. dengan price yang reasonable bagi orang yang tidaklah sekaya pemilik Blackberry.

Puding + senyuman sahabat

Maaplah atas kualaiti gambar di Xpress Music yang tidak begitu memberangsangkan.

Tidak habis dengan ini, aku telah menonton cerita jepun bersiri yg diberi nama Kaizora yg di beri oleh cikNadiah juge pada lewat tengah malam itu. Aku kemudiannya menangis teresak esak yg melampau yg membuat mata ku sgt sakit bile bangun keesokkan harinya. Cerita ini actually agak biasa tetapi sangat sheweettt weyh. Aku pulak membayangkan cerita-cerita yang ku tulis di Sekola menengah dulu dan juga cerita-cerita terbaru yang masih tak siap-siap ag.

Cuti Weekenders.

Sepatutnya hari ini aku bercadang menyewa kereta kerana Band Kupu akan perform jam 9 malam di Melaka Mall utk Soundstage Rock The World 9, dan aku actually hanya bercadang  utk mendaki A-famosa di waktu malam. Pagi sabtuku dimulakan dengan kesakitan + kepanasan akibat tiada elektrik ditambah dengan kesembapan mataku sebab mennagis semalam. Kemudian Cik Jiran depan bilik sudahpun bersiap-exited utk mengambil gambar passport tetapi keciwa sebab ujan. Yalah kami naik moto j pun. Ape-apepun berkat kesungguhan kami meredah ujan renyai-renyai utk mengambil passport. Exited gile tak? especially apabila melihat hasihnya yang ditouch-up dgn agak bersungguh-sungguh oleh tuan kedai. aku sepeti memakai Fair&Lovely. tapi sumpah aku tak pakai.

Agak tembam dan cerah disitu yea.

a beautiful side of mine

Muka yang kuharap-harap real.

TAK MASUK MUKE LAH PULAK.

kemudiannya setelah selesai mencari barang di Rainbow, kami ulang dgn hati gumbira berhujankan air dan juga menapau di Meranti. Plan utk mnyewa kereta masih lagi diteruskan tetapi setlah 5 ke 6 kali cubaan, aku gagal menyewa kereta. Sahabat telah pun text adakah aku pergi. Ahhhh tension kerana tidak dapat ku jumpa kakak iparku. So aku decide utk menopup tidoku yang hilang semalam dan sedar tak sedar pukul 4 lebey ada kereta kosong tetapi aku tido plak. So aku terlepas lagi utk sesuatu acara penting. *demn*.

Oh tidak mengapa. belum rezeki berjumpa beliau. Aku harap aku jumpa beliau sebelum si cantik tu jumpa lah kan. Haha. bagaimanapun, Aku akan menyambut Hari Jadi ke 21 pada musim cuti Xmas pulak. Maka diharap aku dapat membuat pasport sebelum hari Rabu, dan juga akan ke Singapura utk menyambut hari jadi. Sambut kat over the sea beb. *ehem bukan abg Nazrul je tau g Oversea, dik No pun nak g jugak* kahkahkah. Aku tak berharap dirumbled walaupun aku tahu Ana mungkin akan membalas dendam kerana di-rumble sebanyak 3 kali oleh aku pada mlm hari jadinya 3 hari lepas. oh itu bukan kegusaran. Aku mahu bergumbira selagi ada  masa ni. haha, hidup tak lama kan.

Rindunyer kerutan muke si cumel ini, seperti aku

*oh aku tak sabar nak g Singapore*

*mungkin  jahat kata begini tapi best gak kalau takde rumate :)*

*Shawl utk Fir telah tiba tapi terkantoi dgn abangnye. Aku harap si Gemok itu tidak terlalu memikirkan ape2 yg tak patut*


2 Responses to "Cuti dan Cuti hahahaha"

waaaahhhhh!!! gambr pasport smart dow. hehe. hv fun d spore. aku tuntun keychain spore ak. smpai ati ko xnk balik.

btw. bulatnye mate yafik..huhuu..

saya juga akan ke singapura minggu depan utk cuti2 mlesia..er..singapura..watever~ hohoho~ berita mngenai shawl diketahui~ si gemok x fikir ape2~ hak3~ beliau blur :p

Leave a Reply

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    December 2009
    M T W T F S S
    « Nov   Jan »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  

    LIBRARY.

