Rasyiqah Hassan

kisah kenangan

Posted on: August 2, 2009

Lagi 16 hari, akan bergelar graduate Diploma. Sungguh Exited. walaupun hanya diploma, tetapi hari mendapat segulung sijil tu membuktikan betapa jenuhnya berhempas pulas dalam masa tiga tahun ini. Tiga tahun mungkin masa yang panjang tetapi sebenarnya sangat pantas berlalu..tidak disedari kadang-kadang.

Pointer saya tidaklah sehebat Best student kami.Tetapi secara jujur saya tidak berapa berpuas hati dengan pencapaian di akhir semester dimana saya tidak langsung fokus buat subject Elektif (dia ala-ala thesis) dimana subject ni saya hanya dapat B sahaja. Kira dalam transkript tu cacat sikit ah… Tp saya tak boleh nafikan betapa saya sangat tertekan di akhir semester. Sungguh menyeksakan hingga tak dapat dibayangkan dengan kata-kata. *Tetapi semster last juga perkara-perkara menarik berlaku dalam hidup saya. *

Last semester, saya bertemu KUPU, saya mempunyai kawan-kawan yang sudi melayan ke’annoyin’gan saya, saya lebih serius mengenai muzik+bercerita mengenainya menerusi lagu-lagu, saya sudah mula bercakap dengan encik Ferdz secara normal, saya belajar guna canon D40 *credit to Azano*, Saya menyertai MPG secara free, saya berkenalan dengan Wani Ardy dan menghayati keindahan liriknya *credit to Nedo*, saya akhirnya menilai diri saya seadanya..

Semuanya seperti sudah ditakdirkan.

Ketika praktikal di DBKL (semester 5),  saya membeli sebuah cincin berbentuk rama-rama (kupu-kupu) even desktop di laptop saya juga merupakan gambar butterfly, dan di semester 6, secara tidak sengaja terlibat dengan mereka. Terima kasih Mr Emo aka Epul for the chances of knowing the beauty of music.

Lagi 16 hari, walaupun keadaan sekarang tidak seperti yang saya harapkan. Saya tak fix with environment in Skudai. Sesungguhnya application saya ke overseas sangatlah leceh. Recommendation letter masih lagi tak settle. Saya hampir give up. Tiada lagi sense of studying abroad. Kalau abang saya tahu mesti dia sangat marah. Badan saya di Skudai tetapi Hati saya masih terapung-apung mencari tempat berteduh. Saya tidak faham keadaan dan situasi disini. Saya benci. Saya benci dimana apabila saya memkirkan betapa mustahilnya untuk mendapat dean list. Setiap masa saya memikirkan betapa menyesalnya sambung Ijazah.

Saya mencari ketenangan dengan muzik. Saya belajar gitar. Saya train semula piano yang telah saya tinggalkan. Saya cuba untuk lower myself with classmates. Saya cuba menjadi biasa disini. Jika rakan-rakan tau saya berubah mesti saya disoal siasat. Oh Rasyiqah sangat dikenali di Semarak kini dah jadi pendiam di skudai??-Haq. Maaflah Haq. terpaksa.

Bagaimana saya lakukan dahulu? *ini bukan masa sesuai mengenang kembali*

Apa-apapun, tahniah kepada semua yang berjaya Graduate on time, kepada yang tidak, tidak mengapa, take it slowly, janji grad dengan pointer yang gempak…

3 Responses to "kisah kenangan"

lu dah makan nasik ke ni?

cari ketenangan?

jangan risau!!

Al- Qur’an sedia membantu kita…

shiqah transfer ke pendiam..???? pelik ak wei…

Leave a Reply

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    August 2009
    M T W T F S S
    « Jul   Sep »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    LIBRARY.

