Rasyiqah Hassan

Benar atau Tidak? #3

Posted on: November 7, 2008

 

 

“Persahabatan? Tiada istilah persahabatan antara lelaki dengan wanita yang bukan muhrim. Persahabatan hanya terjadi antara sesama jantina. Berlainan jantina biasanya akan berakhir sebagai hubungan intim. Maka itu, antara lelaki dengan wanita, cukup sekadar kenalan ataupun kawan dan bukannya sahabat.

 

“Memang semua hubungan intim bermula dari sekadar ingin dekat. Tetapi harus ingat, ‘persahabatan’ antara dua gender berbeza tidak selamanya kekal sebagai persahabatan biasa. Selalunya akan jadi perhubungan hati dan inilah bahayanya.

 

“Apabila semakin rapat masing- masing semakin galak bercerita pelbagai perkara termasuk yang menjadi rahsia tanpa rasa malu. Simpati pun datang, akhirnya membibitkan perasaan kasihan, seterusnya sayang, akhirnya cinta,”

Petikan dari HM Tuah Iskandar, KOSMO

07112008 

 

 

Aku just tak percaya dengan kenyataan ini.

betulkah Lelaki dan Perempuan tak boleh berkawan baik??

Aku ada bestfriend lelaki jugak… tapi tak penah pulak melibatkan perasaan..

 

Advertisements
Tags:

4 Responses to "Benar atau Tidak? #3"

ye ke? ye ke ye ke ye ke. susah nak percaya. haha aku suka kawan ngan laki. tapi laki x memahami *)

hmm cm agk btol je~~~

awww..
maybe majoriti nye mcm tu r..
but ade gak yg elok je sahabat ngan member laki..
lepak je..
hehe…

Itu terpulang pd pandang org masing2.Berkawan biar beribu, musuh jgn sekali..Cuma yang pasti, kita kena la pandai jaga batas2nya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    November 2008
    M T W T F S S
    « Oct   Dec »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930

    LIBRARY.

    %d bloggers like this: