Rasyiqah Hassan

puisi kamu..

Posted on: August 11, 2008

 

kamu, kalian dan juga mereka..

aku masih mencari kebenaran

dan dalam pencarian itu, mereka.kamu.dia tertawa..

kerana aku terpinga-pinga,

mencari kebenaran..

aku kaget, aku hampa, dan aku kecewa..

mereka.kamu.dia tertawa..

kamu menidakkan kehadiran sekuntum bunga,

yang berusaha mewangi,

kamu menidakkan dia yang mencari kebenaran dalam tindakkan,

kebenaran sebuah kata-kata,

kebenaran yang sukar ternyata..

kebernaran yang dibawah jerami-jerami halus,

dimana luarnya bungkusan berkait rapi…

penuh mewangi..

 

kamu.kalian dan mereka.

sering menidakkan aku..

yang tidak pernah merasakan jernih itu..

aku sekali lagi terjatuh kecewa..

kerana kamu.kalian dan mereka

tidak pernah peduli..

kerana kamu.kalian dan mereka

tidak menjadi diri sendiri.

 *aku tertekan*

3 Responses to "puisi kamu.."

walawe~ panjang kelebaran ia berkata kata
hari tu aku de terbaca kat satu cermin kereta nie
faith-love-happinees

eh eh, silap comet pulak..haha
erm ye syika, hanya tunggu, dan dia mungkin x terbuka hati lagi tu XD

Alalala…tomey nye la pic..tp mcm penah tgk je pic nie…kan..lam ms kot..hihi ;p erm, anyway, who knows…kite dulu ngan uncle pun kawan jugak…la,e2 kawan rapat…n setelah 6 bulan berkawan…x siape tahu ape yg akan terjadi… so, 🙂

Leave a Reply

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    August 2008
    M T W T F S S
    « Jul   Sep »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    LIBRARY.

