Rasyiqah Hassan

Atok~~

Posted on: July 15, 2008

bila difikirkan semakin meluap-luap kebencianku pada diorang tu.. heish sabar beb sabar… hmm..  Atok meninggal dunia smalam..aku rasa cam kehilangan sangat even aku tak lah rapat ngn atok. Aku ingat kecik-kecik waktu die sihat lagi, suke bagi aku duit walaupun time tu atok xdelah senang sgt [sbb harta die kene kebas ngn Pakcik aku]. Dia dok ngan moyang aku, adeh, dahlah takde orang jaga sampailah mak aku bawak moyang aku balik umah. Time tue bayang perasaan diorg, walaupun diorg tua tp boleh nampak diorg tak nak pisah n duduk lain2 tempat tapi keadaan kesihatan tak mengizinkan..Then atok aku diambil oleh Pakcik aku [yg aku ckp tulah].. sorang di N9 sorang di johor.. Atok slalu ckp die rindu nyang, tp ape boleh buat.. Then 12.04.06  Monyang meninggalkan kami semua. Itulah first time aku rasa sangat sedih sbb aku rs aku kurang perhatian kat moyang tiem tue.. nak senyum pun tak sempat kat die then kami kehilangan moyang..Atok nangis time tu. even jauh di johor.

Dan kini atok tinggalkan kami pula semalam. Aku tahu atok dah banyak menderita. Ada anak-anak tapi diorang refuse nak jaga ayah sendiri. Adeke menantu perempuan yang jaga. Tak patut betul. Pastu nak bising-bising pulak. Aku tau pasni mesti bising pasal harta. Kenapa mesti macam tu ek? kenapa kerana harta keluarga selalu jadi porak peranda. Aku bile tgk diorg aku jd takot..takut aku dan adik beradik aku jadi macam gitu nanti.. Takut untuk mengahdapi kemungkinan masa hadapan.

 

Al fatihah untuk atok walaupun tak sempat nak bagi towel untuk atok, tp aku tau yang atok tau perasaan aku.  Aku memang nak Bagi atok towel tapi tak kesampaian lah pulak. Time tu hanya tuhan yang tau perasaan aku.

 

*aku dan atok masa  naik basikal gi pekan, nasib tak jatuh sbb aku berat*

4 Responses to "Atok~~"

inalillah~ salam takziah syikot~
..yg pergi tetap pergi..
jgn ratapi pemergian mereka
XD

takziah…

hei salam kenalan, singgah page

wei, ko nak bg towel ape kat atok?

Leave a Reply

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    July 2008
    M T W T F S S
    « Jun   Aug »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  

    LIBRARY.

