Rasyiqah Hassan

Letting go

Posted on: May 23, 2008

i would like to say something about ‘Letting Go’..

apa maksudnya?? well, tidak dinafikan sememangnya amat sukar untuk let go sesuatu yang disayangi..tetapi bbrp perkara dalam dunia ni, melepaskan pergi sesuatu yang disayangi itu perlu dilakukan. manusia mesti paksa diri. yelah, takkan nak duduk dalam situasi dan keadaan yang mengganggu dan tak mententeramkan jiwa kan? tetapi orang kan kadang-kadang ikut hati.. aku pun macam tu jugak..

dulu, bagi aku, i have found him… mcm mmglah dunia ini amat indah sekali. Tapi disaat dia meninggalkan aku tu, baru aku tau, siapa yang betul2 setia dengan diri ini. manusia sentiasa akan belajar dari kesilapan. hanya ego yang akan tanam kebenaran it.. ego kah aku waktu tu sebenarnya??? enath aku pun tak tau..

yang penting sekarang aku happy… walaupun aku sendirian and tak de sesiapa.. it doesn’t changed my perspective of life.. hidup ni panjang, [even hidup aku takdelah panjang sangat].. tapi benda-benda disekeliling akan ajar kita… cuma diri sendiri je yang kene lepaskan banyak perkara.. ‘letting go’ is mostly the hardest part to do, but we have too.. kita yang memilih jalan diri hidup ini. kita yang pilih jalan hidup kita, bukannya orang lain… dan aku telah memilih dia untuk terakhir kali. I thought it was the best choice ever..

*still learning*

1 Response to "Letting go"

wah selamat berblog…
alo dah pegi..x kan berpatah balik..
so biar kan ianya pergi 😀

Leave a Reply

+ she says +


Currently in Edin <3 :)

Current Location

1-202-555-1212
Lunch: 11am - 2pm
Fri-Sat: 8am - 4pm

WishList

  1. Buy a home before reaching 32 y/o
  2. Travel Alone
  3. Find a soulmate
  4. Ask a stranger for a date

Travelogue 2014

  • Cambodia
  • Vietnam
  • Singapore (USS).
  • Bangkok
  • Kinabalu - 24-29 Oct 2012
  • Krabi - 22th - 25th January 2014
  • Japan (Tokyo) - 25th March - 4th April 2014
  • Mabul- Sabah -
  • Travelogue 2015

  • EUROPE Trip :) - 27 September - 5th October
  • Travelogue 2016

  • Thailand for Bridal's Party Mania - October 2016
  • Har Bin and Shang Hai - December 2016
  • Travelogue 2017

  • Singapore - September 2017
  • Hong Kong - December
  • Birthday

    My BirthdayDecember 24th, 2016
    Say Happy Birthday Me!

    : DATE : YEAR :

    May 2008
    M T W T F S S
        Jun »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

    LIBRARY.

